Aksi Damai 212

1:45 AM 0 Comments A+ a-

Nak, hari ini kita menyaksikan betapa indah dan damainya agama Islam itu.  Entah berapa ratus ribu orang muslim berkumpul di Jakarta dengan pakaian serba putih. Mereka berkumpul dengan niat dan tujuan yang sama,  demi menegakkan dan membela Al Quran dan agama Islam.

Nak, ingatkan terus di hatimu mengenai 2 hari bersejarah bagi umat Islam di Indonesia. Yaitu tanggal 4 November 2016 atau 411 dan tanggal 2 Desember 2016 atau 211.  Walaupun kita hanya bisa menyaksikan semua kejadian ini melalui televisi dan sosial media, tapi dalam hatimu pasti berkobar rasa dan semangat dengan mereka yang berada di sana.

Nak, tahukah kamu dengan makna persaudaraan dan persatuan yang kerap kita sering bincangkan ketika belajar bersama? Hari ini, nak, engkau saksikan arti dan makna persaudaraan dan persatuaan sesungguhnya. Hari di mana tidak akan terlupakan dan akan engkau ceritakan kepada anak cucumu kelak.

Nak, kita patut bersyukur, menjadi saksi kebesaran dan keindahan agama Islam dan Al Quran.  Kita pun bersyukur, walaupun jauh, bisa turut melantunkan doa-doa dengan penuh hikmah dan keiklasan, agar semua perjuangan hari ini mendapatkan ridho Allah.

Nak, maafkan mama yang tidak bisa langsung mengantarkanmu menyaksikan hari bersejarah ini. Tapi mama yakin, hal itu tidak akan merubah sedikitpun rasa cinta dan semangat terhadap Islam agamamu.  Mama selalu berdoa agar  Islam dan Al quran akan terpatri kuat dalam hati serta hidupmu.

Nak, kelak kau telah dewasa. Mama iklaskan engkau melangkah pergi untuk turut membela agamamu. Doa mama akan selalu terlantun seiring dengan langkah langkahmu..